President ANAK to be remanded

>> Wednesday, March 10, 2010

Jam lebih kurang 9.00 malam semalam saya telah terima satu call dari Tengku Shah Amir mengatakan dia dan YDP PAS Kawasan Raub berada diIbu Pejabat Polis Daerah Raub kerana Mazlan Aliman, Presiden, Persatuan Anak-Anak Peneroka (ANAK) telah ditahan untuk memberi keterangan. Saya pun terus kebalai dan disitu telah berjumpa dengan Selvaraju (DAP) dan beberapa orang teman-teman lain dari Lembah Klau.

It seems Mazlan went to his friend’s house in FELDA Lembah Klau on ANAK business. He had about 15 anak-anak peneroka listening to him dalam rumah kawan dia apabila dia dilarang orang Pengurus FELDA Lembah Klau untuk berbuat demikian. Kononnya sesiapa sahaja yang ingin masuk kedalam FELDA Klau perlu sanction dari dia kerana FELDA Klau adalah dalam pengelolaan dia. Mazlan dan Pengurus FELDA telah buat lapuran polis dan masing-masing telah beri statement kepada IO.

At about 12.00 midnight I was told by Inspector Azran that Mazlan will be detained for allegedly committing criminal trespass and that he will be produced before the Magistrate for a remand order. Terpaksa la Mazlan bermalam dilokup malam ini.

InsyaAllah saya akan mewakili Mazlan dalam prosiding reman jam 9.00 pagi nanti dan bantah apa-apa sahaja perintah reman yang akan dipohon oleh pihak polis kerana I feel that there is no necessity to remand Mazlan as a statement has been recorded from both Mazlan and the Manager. Mazlan has also admitted that he was in his friend’s house and Mazlan has been identified by the Pengurus. There is nothing left to be investigated and therefore, why the need to remand? Mazlan ought to be immediately charged and released on bail.

I will keep all of you posted on developments made. In the interim, mai ramai-ramai keMahkamah jam 9.30 pagi ini untuk memberi sokongan moral kepada Presiden ANAK.

0 comments:

  © Blogger templates Sunset by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP