UMNO kebal?

>> Friday, April 09, 2010

Kita semua sedia maklum amaran daripada SPR – tindakan dibawah Seksyen 27 Akta Polis akan dikenakan terhadap mana-mana pihak yang berkempen sebelum penamaan calun.

Kita juga sedia maklum bahawa amaran ini ditujukan, bukan kepada BN, akan tetapi kepada PR. BN boleh langgar undang-undang, namum BN tidak pernah buat salah. BN kebal undang-undang.

PR beri RM100-00 kepada warga emas, puak-puak BN berlumba-lumba keBalai untuk buat lapuran dan polis pun, seolah-olah satu kesalahan yang dahsyat telah dilakukan oleh PR, akan mulakan siasatan. Polis seolah-olah buta apabila BN secara terang-terang mengamal rasuah politik. Kalau memberi hadiah RM100.00 kepada warga emas dikatakan rasuah ... Apa, mengeluarkan geran beberapa hari sebelum pilihanraya umum atau kecil, bukan rasuah? Apa, mengumumkan pembinaan sekolah sebelum pilihanraya bukan rasuah?

Sehari selepas pengumuman pilihanraya kecil diHulu Selangor diumumkan oleh SPR, TPM telah umumkan RM2 juta untuk perbetulkan saliran air dan pada hari yang sama juga telah umumkan peruntukkan RM100,000.00 untuk beli kereta jenazah dan juga untuk baiki tempat wuduk. Apa ini bukan rasuah? SPR buta? Polis dimana?

Semasa pengumuman-pengumuman ini dibuat oleh TPM, polis tidak nampak ke berapa orang yang menyertai rombongan TPM? Berapa barua dan penjilat bersama TPM pada hari itu. Bukankah TPM dan geng telah melanggar Seksyen 27? Mengapa tiada tangkapan dibuat?

Begitu juga keesokannya, bukan main lagi PM berupacara pecah tanah projek membina rumah untuk generasi kedua FELDA. Bukankah ini rasuah politik? SPR tak nampak ke atau buat-buat tak nampak. Mengapa tiada tangkapan dibuat dibawah Seksyen 27 kerana rombongan PM semestinya melebehi 5 orang

Tak takut mati ke wahai SPR dan polis?

2 comments:

Unknown April 9, 2010 at 2:02 AM  

Salam persaudaraan.
Allahuakbar

jaginder April 14, 2010 at 9:53 PM  

Thats because golongan Bn dari kasta yg lebih tinggi, kita rakyat Malaysia kenalah ikut peraturan dia orang... down to special treatments, long live PR!

  © Blogger templates Sunset by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP